Dag 9- 2 saker jag aldrig gör om...

Dag 1 - Närmare inblick i vem Saga är
Dag 2 - 3 tunga sanningar
Dag 3 - En modig vän
Dag 4 - En vändpunkt i livet
Dag 5 - Saga "Stalkar"
Dag 6 - Narkomani
Dag 7 - När jag var liten...
Dag 8 - Om jag var miljonär...

Dag 9 - 2 Saker jag aldrig gör om!
Dag 10 - Fotobomben

Ok, idéen om att klara alla 10 dagar till påsk sket sig ju, men då skiter vi i det!^^
Men nu till dagens inlägg: 2 saker jag aldrig gör om...

1: Resa till tallin med båt under vintern.
HUA!! När vi var på julmarknaden i Tallin för några år sen, rev orkanklassade stormen Gudrun över östersjön. Precis på vår hemväg... Nästan alla människor i våran omgiving grät när vi lämnade hamnen och såg alla andra båtar som återvände. Jag vet inte hur många gånger jag hörde "Nu går det som för Estonia".
Jag vaknade lite in på natten, med fötterna betydligt högre än huvudet, vill säga ca 1 meters skillnad. Och jag låg rak. Jag kräktes hela natten, även om det inte fanns något att kräkas. Men vi överlevde! Men jag svor den natten på att aldrig resa till tallin på vintern igen.

2:Låta hästen hitta vägen hem om vi ridit vilse.
Saken säger sig själft... Instinktiv-Idioti skulle jag vilja kalla det. Det hela slutade med att ponny-skrället använde mig för att riva ner hela skogen. Jag hade barr innanför alla plagg och rivsår överallt och trasiga kläder. Och nu tänker ni säkert att "Men varför stoppade jag inte bara ponnyn och vände om?" - jo som sagt, det var en ponny och jag kan ju tala om för er mindre hästintresserade att en ponny som vill hem till havren är som ett vällande lokomotiv och då har inte en 9 åring liten unge en chans att få stopp på den;) Charmigt va?

Så käraste läsare! Se upp för att begå samma misstag som jag, det blir så jobbigt då;)
Så, kram på er å flyg försiktigt!

-S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0