Dom sa till mig att om jag inte slutade svära skulle jag hamna i helvetet. If they only knew...

Fan. Fans-jävla-fucking-skit-helvetes-äckel-fan.

Jag svär för mycket. Svär över onödigheter. Konstant.

Över muntorrhet och andra själv-vållade skador.
Över teet som blev kallt alldeles för fort.
Över dom långa nätterna som bara blir längre.
Över den inre kölden och eviga tröttheten.
Över böckerna jag inte längre kan läsa.
Över tankar jag inte längre kan fång.
Över ord jag inte längre kan styra.

Fan.

Livet är inte roligt om du går in med inställningen att det är skit. Men du är ganska dömd att misslyckas om du slarvat bort manualen och glömt portkoden som bara du kan. Jag har mina verktyg som jag skulle kunna använda till ett inbrott, men jag är rädd för att skada dörren.

Jag är för feg.

För feg för att göra en förändring.

"Ska man alltid behöva dänga din skalle i tegelväggen innan du skärper dig?!"
Nej, mamma. Inte ens då fattar jag.
Eller jo, jag fattar. Det är inte så att jag är trög, mest bara fegar ur.

Skiter i att jag konstant hamnar just där. I skiten.

Och hur mycket jag än duschar, tvättar och tvålar, byter och klär om, så finns den alltid kvar.
Skiten.

Den är innanför skinnet. Innanför köttet. Inuti.
Jag.


Kommentarer
Postat av: malinlima

men sagis, tack! glad jag blev för din kommentar. dröm söta drömmar nu!! <3

2011-12-03 @ 23:34:53
URL: http://malinlima.blogg.se/
Postat av: Katt

Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att itne våga är att förlora sig själv.



Du vågar!

(Ja, jag vet. Jag blev lika less varje gång K sa det till mig på Capio.)

2011-12-04 @ 08:07:23
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: pillan

i feel you. dina ord träffar en punkt inom mig. som gör ont. men som gör att jag förstår. vet precis. hur det är. skickar dig kärlek.

kram

2011-12-04 @ 10:20:08
URL: http://pillant.blogg.se/
Postat av: Lisa

Våga FAN inte ge upp vad du gör!

2011-12-04 @ 20:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0