Makt är kontroll. Stryka är makt. då är jag ta mig fan inget till översittare iallafall...

Golvad.

Klarar inte. Värdelös. piss.

Jag hatar känslan. Hatar den. Rörelsen. Inom. Under skinn. I tarm.

Och upp.

Fan.

Det var den kvällen.
Känslan är märkig att sitta och glo på den, gurkbiten, ångesten. Den ska ner. Jag ska lyckas. 
Sen. Rörelsen. Känslan.

Minuter senare sitter jag där. Med gurksalladen vid min sida. Ångesten.
 Porslin har bytts mot avlopp. Servetter mot toapapper. Tårar blivit salta vattenpölar på golvet.

Och noll. Ingenting. 
Torka upp. Ge upp.
"Försök sova, imorgon blir en bättre dag."

Nej. Det blir den inte.
Och inte dagen efter det. Eller det. Eller dagen efter efter det.

Aldrig.

Inlåst. Jag har tappat nyckel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0