Krösa Maja

Majsku Tajsku
Voffsningen
Majsku-Liini-Vajsku
Hoto-hunden
Korven
Majsan
Knas
Älsklingen

Å många fler var dina namn. Såsom alla hjärtebarn har.
Men du.
Ingen annan kunde, genom bara ett lite gny, två stampande vita tassar å en viftande svans
få mig att sluta deppa, resta mig upp å fortsätta.
Ingen annan kunde, genom en retsam tass över tröskeln få pappa till vansinne,  å sen fnittrande smita därifrån.
Ingen annan kunde, i omloppet av ett ögonkast, byta plats med kaninen i buren å utan dåligt samvete äta upp hennes mat.
Ingen annan kunde vara som du, Maja, ingen.

Men jag vill inte kalla det här slutet. Vill inte. För jag vet, att du finns här.
Jag vet att du mår bra.
Jag vet att du är lycklig.
Så tills vi möts på andra sidan, får du be farfar kasta dina trasiga tennisbollar med dig.
En dag, kommer jag också vara med.




Tack Maja, Tack för allt....

Krösa Maja
2002 29/1 - 2011 22/1

Kommentarer
Postat av: Evelina

Finns här för dej vännen <3

2011-01-26 @ 21:17:09
URL: http://eveelinabohlin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Finns här för dej vännen <3

2011-01-26 @ 21:18:17
URL: http://eveelinabohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0