Ingen är ingen speciell

Jag är så trött. På allt.
Jag vet inte ute eller in på tillvaron. Stressen och pressen till perfektion, fläckfrihet, krossar mig.
På torsdag ska jag till SCÄ.
Döda mig. Please.
Jag vet egentligen inte riktigt varför. Jag vill ju inte. 
Jag vill vara i mitt svarta helvete och leka martyr.
Jag vill vara ynklig, liten och hjälplös.
Jag vill vara en värdelös liten skit som inte klarar att stå på egna ben.
Jag vill vara prinsessan jag aldrig var.

Hah! Ironin är den enda sanning.

Men jag vet verkligen inte längre. Ingenting. Vad, när, vem , hur?
Jag?
Aldrig.
Ingenting får någonsin bara snurra runt mig.
Jag är inte centrum. Inte navet. Inte betydlig.

Inte någonting.

Ingenting.

Noll...


Kommentarer
Postat av: Katarina

När du låter dig öppna ögonen för omvärlden, engagerar dig i den, kommer det att kännas annorlunda. Och det går inte att göra när man bara är en skugga.

2011-08-01 @ 08:01:24
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Katarina

Men du vet, om du aldrig testar kan du aldrig veta hur det är. Och, du kan alltid gå tillbaka till mörkret sen om du vill.

2011-08-01 @ 12:08:49
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: janina

älskade finaste saga. du får inte lämna mig. du ska kämpa. jag kämpar. vi ska kämpa! jag ska dra dig med mig på stigen, till livet som ligger framför oss. livet som väntar!

du är bäst, även om du inte ser det själv så är en sån fin människa och ingen vill förlora dig. jag klarar mig inte utan dig!

2011-08-03 @ 19:28:02
URL: http://janinaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0