Om du kastar upp en boll kommer den med all sannolikhet komma ner igen, det är jordens dragningskraft.

Igår...
Jag svävade på moln. Jag hade upplevt, blivit påmind om varför jag finns idag, varför jag fortfarande reser mig upp från sängen, varför jag ens andas.
Peach.
Hon bjöd mig på en så strålande härlig uteritt i september solen. Den svaga värmen som mötte ansiktet genom dom eldiga löven. Hovarna som dundrade fram över sommarens kvarblivna gröna gräs.
Och hur vi på hemvägen stannade till och pallade äpplen. Jag ner i fickan och hon rakt i mun.
Sen skrattade nog både hon och jag när vi insåg hur det måste sett ut.... Jag levde. Vi levde.

Men kvällen kommer alltid. Alltid.
Mörkret stal min lycka, krossade den i sin fula trämortel och lät den slukas av ett illaluktande avlopp.
Jag somnade med den äckliga känslan av att nästa dag vakna med den.

Och idag...
Jag är arg. Jag är ledsen. Jag är sur.
Att gråta tjänar inte till. Gör ingen lyckligare.
Jag hade en plan. En plan att genomföra.
Tyvärr tenderar mina plan till att störta. Jag lyckas aldrig med vingarna.

Men på marken försöker jag göra "första hjälpen" på passagerarna. Dom trasiga skärvorna av känslan från igår.
Men det är lönlöst.
Många bitar saknas. Och jag skär läppnarna blodiga på de som finns kvar. Och det svider ännu mer.

Jag vill ha en ask. En ask att samla viktiga saker i. Och då menar jag inte saker som saker. Utan dom finaste och mest underbara, som inte för allt i världen får glömmas.
Känslor. Dofter. Tankar.

Men det är väl så... Känslor och tankar är som vågor. Dom kommer i en hej-dundrande fart mot stranden, sveper om sanden. Men bara för ett ögonblick. Sen drar dom tillbaka, ut på havet.
Och du kan inte fånga vågor.




Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, just det! Glömde svara på din fråga om giffarna, och det är faktiskt rät enkelt. Antingen kan du göra dem online, (det är bara att googla "make online Gif animations" eller nåt) eller så kan du ladda ner ett program att göra dem i. Jag har laddat ner Beneton Movie GIF och det går väl okej att använda, men om du hittar ett bättre program tar jag gärna emot tips! :) Sen är det bara att ladda upp giffarna som vanliga bilder på blogg.se, lätt som en plätt.



Du förresten, känner du nån från Åland? Har sett nån som liknar dig på en väns facebooksida och Saga är ju inte ett supervanligt namn.



Kram!

2011-09-20 @ 20:27:09
URL: http://kessen.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-09-21 @ 18:11:06
Postat av: jessica

Aha, okej (: Jag och L är bra vänner, men J är jag bara ytligt bekant med och S har jag bara hört talas om nån gång.. Ja, alltså jag är ju ålänning men förra läsåret pluggade jag i Uppsala (har studieuppehåll nu).



Kram :)

2011-09-21 @ 18:13:04
URL: http://kessen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0