Min mamma har alltid rätt. Utom när jag vet att jag har det.

Sitter och slåss med min vidriga inneboende kärring-jävel. Precis. Vi snackar om Ann Orexi.
Kriget om hur kvällen ska sluta och hur dagen sett ut och hur morgondagarna ska bli är det stående ämnet.
Mat.
Intag/Uttag.
Hitta moroten. Hitta nyckeln.

En resa är planerad. En kort. Bara över havet. Men den är viktig. Jag vill!
Det var länge sen jag faktiskt sist hade något konkret att längta efter i världen utanför mitt huvud. Något värt att ta en extra tugga för. Inte ge upp.

Dessa underbara kvinnor har motivetat mig förr. Mamma och Mormor.
"Vi är ett starkt kvinnosläkte, vi klarar alla oväder!"
-Så säger hon alltid, mormor.
Och mamma, min underbara mamma.
Världens vackraste
Klokaste
Varmaste
Roligaste
Skönaste
Bästa
Mamma...

Vad vore jag utan dig...?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du kan

Du klarar det

Du kan klara två tuggor om det verkligen behövs

2011-12-13 @ 22:33:27
Postat av: Anonym

älskar dig

2011-12-14 @ 21:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0