Du når mig i tidmaskin.

Kvällen intågar sitt vanliga mak och det händer att jag inte blundar.
Tanken på timmar i ensam tystnadsångest ger mörkret tilltugg med tillhörande gaffel till mina sår.

Började räkna minuterna till gryningen.

Jag började nästa vattna mina lakan med saltvatten när hon talade till mig.

Jesus died for somebody's sins but not mine.

Sen började vi sjunga.
Jag förvandlades från det ensamma knyttet till en erotisk konstnär med mina ord och penseldrag.
Hat fanns inte. 
Skräck fanns inte.
Fascinering var allt vi hade.

Reser vår resa genom nattens hunger. Dansar till ljudet av sovande. En puls av blod. Morgonen kommer och vi kanske bländas. Men låt oss dansa i namnet av frihet och hungern för konst. Vi nyttjas inte i namn av idealistens skönhet. Vi bär deras sensur.

 Släpp släpp släpp släpp.

Släpp ut mig släpp ut dig släpp ut. Släpp oss loss.
 
Låt morgonen väcka den sovandes sinnen.

Vi är vad vi vill.

Och vi behöver aldrig vara knytt om vi drömmer om fåglarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0