VARNING FÖR VREDE

Jag är så satans trött på kroppshetset.
Jag är så satans trött på min egen reaktion på det.
Jag är så satans trött på posera-vricka-nyckelben-puta-skrynkla-r-e-t-u-s-c-h-e-r-a.
Jag är så satans trött på att jag mot min vilja blir triggad av foton eller bara åsyn av skelett, med eller utan skin.
Jag är så satans trött på gnället kring size zero or fucking hero.
 
Jag är så satans trött på mig själv.
 
Och varje gång jag ska göra något jag verkligen sett fram emot fuckar kroppen upp skiten och jag hamnar skrikande i fosterställning och OLW jållar om sitt jävla fredagsmys.
 
Och jag hittar inte peppen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, finaste fina Saga...

Vill skicka Nynnerskan med en sång om Förändring, men hennes sånger handlar bara om liv och glömska...

Men en kram kan jag skicka-många kramar fyllda med kärlek genom rymden till min vän!

2012-08-10 @ 02:56:33
Postat av: Karolina

Tack Saga, dina ord värmer alltid.
Men jag är ingen ofelaktig förebild egentligen ska du veta. Nog för att jag har tagit mig en enorm bit frammåt den senaste tiden men sjukdomen finns fortfarande kvar till stor del tyvärr så jag är ingen att se upp till egentligen.. Men jag är glad att du ser det som jag gör bra för det vill jag själv fokusera mest på. Jag försöker att ifrågasätta sjukdomen i allt jag gör, ibland går det galant ibland mindre bra. Vet inte ens om jag gjorde rätt som gav mig ut och sprang och vet det fortfarande inte men jag försöker att göra saker för att ta mig framåt och ibland får man stanna upp och kanske inse att man inte var redo för det än. Inte vet jag.
Hoppas du mår bra, hur går det med nya jobbet och boendet?
Kärlek till dig

Svar: Men du verkar vara medveten om det, det är ju huvudsaken, att låtsas som om ingen sjukdom fanns och skylla beteenden på "ah men så har jag alltid gjort". Att våga bryta mönster, att våga hitta dig själv. Jag trivs jätte bra i min lägenhet! Och jobbet...shiiiit- jag har aldrig varit så förälskad i en arbetsplats som i denna. Katter dag ut å in, bus, kel, bara prata och hitta kontakt, känna sig betydlig för deras liv. Hur ser det ut till hösten för dig? Ska du plugga?
Kram, love!
Saga

2012-08-10 @ 11:20:01
URL: http://akleian.blogg.se
Postat av: jessica

Jag med. De ger mig magknip av ilska och avundsjuka och rädsla för mig själv. Hatar det, alltihopa.

(Du är däremot en fin människa och jag blev helt rosig om kinderna över tanken på att någon skulle hänga någonting jag skapat på en vägg helt frivilligt. Tack för det!)

Svar: Känslan av att något kliar i halsen och vill vräka ut sig på närmaste offer.
hah, bollplankseffekt jag känner att vad vackert att någon så duktig blir rosig om kinderna av att jag vill ha kreationerna på väggen utan att redan skicka fakturor till mig.
Saga

2012-08-12 @ 17:36:56
URL: http://kessen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0