Intalad sugrörssurpling genom tuggat rör när en längtar efter nygräddat.

VEM

Vem är i rummet med dig?
Tjocka katten aka Bagheera.

Vem fick du senaste sms av?
Bossen i stallet.

Vem tänker du på nu?
Tjocka katten. Han låter och tycker antagligen att jag ändå tänker för lite.

Vem pratade du senast i telefon med?
Mamma. Vill minnas att samtalet var fruktansvärt rörigt och ganska komiskt.

Vems hus var du senast i?
Det var tragiskt länge sen jag varit i någon annans hus än mitt eget och sjukhus. Kräver rätsida.

Vem önskar du var med dig nu?
Mormor. Och 1 kg vetemjöl samt övrig ingredienser till hennes korvapuustis.

Vem är din favoritsläkting?
Så kan man ju inte säga!! Vem skrev den frågan?!

VAR

Var är din mobiltelefon?tre centimeter ifrån datorn. fem centimeter från handen. 70elva1000 mil förlångt borta. Trött.

Var åkte du senast bil? Från stallet.

Var handlar du mest? Öh. Jag säger tempo och ica, min plånbok skriker indiska, bönor&blad och onämnda hörn för kreativitet. Apoteket gills inte.

Var fick du tag på tröjan du har på dig?
Min pappa transporterade den från något för ballt för att jag skulle komma ihåg det nu. Varmt och exotiskt var det. Sa han. Det är en t-shirt. Plagget alltså.

VAD

Vad åt du senast? Havregrynsgröt.

Vad drack du senast? Mitt gröna gräddte. Loving.

Vad är det för färg på dina byxor? Grå. Trash.

Vad är den närmaste saken som är blå? Eh. Internet symbolen..? Men är den nära...? Wow, thats way too mindfuckning för denna tidpunkt på dygnet...

Vad har du på fötterna? Tår, naglar, förhårdnader och ganska snuskiga tofflor.

Vad är din favorit färg? Periodfråga. Standar- grön, tegelröd. Nu- hör och häpna- gammelrosa och dimmlila!

Vilken film såg du senast? Minns inte. Men vill se Carnage!

Vad hör du just nu? Någon gubbe som propagerar för att kollektivtrafiken i stora staden ska bli bättre. Hah-tillåt mig skratta.




HAR DU NÅGONSIN

Sovit i någon annans säng? Ja! Det är kul! Fast vad dirty det lät. Well. You read, I know.

Hånglat på en bio? Det är inte min prioritet i salongen.

Hånglat i skogen? Är det här en följdfråga eller bara vampyrisk porr alá twilight?

Tyckt att din kusin är het?
Ja! Vi är ju lite samma blod, så det är väl ok? Jag menar, lite av snyggheten måste ju finnas i mig också.

Sovit naken? DET är kallt.

Kört över hastighetengränsen? På cykel?

Målat om ditt rum? Skrivit om.

Dansat framför en spegel? Ja. Sällan speciellt dansant och mest hatiskt. Men ja, det har jag.

Fått hicka? Mamma bytte sovrum för att jag hickade i sömnen i natt. Rätt komiskt.

Dumpat någon? I min värld finns inte dumpa. Jag använder sax, nål och sytråd.

Stulit pengar från en kompis? Alltså...Nej, inte stulit, men glömt att lämna tillbaka. Inte medvetet.

Hoppat i en bil med folk du just har träffat? Jo, ett par gånger! Under vad jag klassar som kontrollerade omständigheter.

Varit i slagsmål? Jag är ett vild-djur.

Smugit ur ditt hus? Ja, men jag tenderar smälla dörrar istället. Bara för att visa att jag lever.

Haft känslor för någon som inte känt desamma? Vet inte. Har aldrig tagit reda på saken. 

Hånglat med en främling? Ungefär lika många gånger som jag hånglat i skogen.

Älskar eller saknar någon nu? Älskar för många. Saknar för många. Gör för lite åt saken.

Idag är en dag i lista. Over and out. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0