Uppvaknandet

Om jag allvarligt talat är så korkad att jag tror att jag kan stanna på en ätstörningsklinik och mena på att jag är mega-motiverad-och-fan-och-satan-här-ska-krigas utan att äta tillagad mat bara för att jag-kan-omöjligt-finns-inte-på-världskartan-har-ju-inte-ätit-tillagat-på-två-år så blir jag nog ändå fruktansvärt besviken på min egen interligens.

Men så SATANS svårt!

Skräcken. Känslan i magen. Och att inte kräkas. Det är svårt bara att behålla rödbetorna och frukten.
Intalar mig konstant "Saga, du blir inte tjock på det här".
Men känslan. ? .
Och sen lagad mat.

Jösses.

Skräck-scenariot när tallriken ställs framför mig på bordet.
Pasta-Sås-Quorn-Ris-Potatis-Gröt-Yoghurt-Flingor-Mackor-Smör-Ost-Mjölk-Onämnda-läskiga-ting-stekta-eller-ännu-värre-friterade-och-hej-nu-dör-jag-i-ångest.

Och näringsdryck.

 *Duns*

Och jag undrar.
Vad fan har jag gett mig in på...?

Kommentarer
Postat av: janina

älskade fina vän! vad vill du igentligen? jag vill iallafall ha min saga kvar!

2012-01-24 @ 17:25:56
URL: http://janinaw.blogg.se/
Postat av: Erika

Ångesten dödar inte även om det känns så, det är det systematiska undvikandet av denna ångest som dödar - utdraget och smärtsamt. Allt detta vet du, för du är inte dum även om sjukdomen försöker intala dig det. Tillåt dig att använda dina resurser, tillåt dig ta emot hjälpen - tillåt dig segra!

2012-01-24 @ 18:30:47
Postat av: Katarina

Du vet egentligen att du kan. Bara kör!!

2012-01-24 @ 19:42:08
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0