Heliumhuvud

En annorlunda ångest växer i hjärncellsvrån.

Ångest över:

Magsjuka dagen innan får-inte-missas-spelning
Icke ordentlig motionering utav Persikan, stackarn får lida av isiga vägar och risig matte.

Och slutligen
över att åldern stiger med ännu en siffra på lördag och jag kan summera att jag slösat bort ännu ett år i skit och onödighet och att slösandet ännu inte är slut.
Jag tycker inte om att det går såhär fort.
I den här takten är jag ju snart nittio!!

Och fan. Vad tragiskt.
Kvinnan har åldersångest innan hon ens fyllt tjugo.
Men ångesten beror nog också mycket på att jag känner mig så liten. Snart världsmyndig men ser ut som att jag inte ens räknas som tonåring. Och att jag inte har någon plan för hur jag ska bli mer vuxen. How to do.

Jag kommer på mig själv med att jag inte ens vill skriva ut i siffror!! ARGH!!

Nejmen ok. Vi slänger ur oss en klyscha för ett försök till lyckligare mående med något som "Lev i nuet" eller "Se dig inte över axeln", men fan.
Vad klyschigt.

Och sen har jag visst vunnit en budgivning också.

Jösses. Hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0