Framstegbakåt

Jag har växt upp med aspartam. Jag har druckit vanlig cola en gång i livet(!) Då var jag liten på ett kalas å tyckte att det var jätte äckligt å fullt av socker. Jag fick ångest. Hemma drack vi bara mineralvatten och vid fest cola light.
Sen har jag haft perioder som jag levt enbart på cola zero/light och några läkerol om dagen och alltid annars valt sockerfria alternativ.
Nu, först som 18 åring, tog jag en paus.
Jag bestämde mig för några veckor sen för att rena mig från aspartamet och och insåg att jag verkligen skapat ett beroende, omedvetet! Jag fick abstinens!! Jag kompenserade med citronvatten och olika mineralvatten.
Och i mineralvatten har jag hittat två ny förälskelser...

Loka Peachy Peach
Det är dock den enda av Loka Likes L.A smakerna jag gillar. Tycker dom andra smakar body lotion...

Loka Krusbär/Päron


Icas Hallon/grapefrukt

Det gillar vi!
Igår drack jag dock min första cola zero igen. Men...Jag upplevde inte att den var lika god som jag tidigare tyckt...
Inte så att det smakade illa, men jag kände inte någon WOW känsla. Helt ok. Det gillar vi kanske också..?
Fortsättning följer...

-S


Kommentarer
Postat av: Katarina

Loka Krusbär/Päron är sanslöst god!! Kokos är däremot bläääh!

2011-05-18 @ 19:56:10
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0