SVAR på FRÅGESTUNDEN

1. Jag undrar hur du gör dina designer?

Alltså, oj. Vad larvigt att jag faktiskt själv inte riktigt vet hur jag ska förklara det här. Jag leker fram själva headern på picasa och sen lägger jag till en bakgrund, leker lite mer med koderna och mixtrar fram något som ser hyfsat ut.


2. Vad tycker DU om jelly beans?

Hih...Jag tycker att dom är föga spännande. Men för många framkallar sötma-spya. Det roliga är nog mest att gissa vilken av alla omöjliga möjliga bönsmak man nyss stoppat i munnen.


3. Hur skulle du sammanfatta ditt liv med några få meningar? Typ "Bengt växte upp i Hallstavik och trivdes bra i grundskolan. Utbildade sig till mekaniker och fick tre barn med frun Birgit. Drabbades av prostatcancer lagom till pension men var glad ändå". Typ så.

Föddes i Helsingfors 1993 och levde där mina första två år i hörnet mot hamnen. Efter norge en bror och stockholm sverige och en syster hamnade jag här, hittade till hästlivet och klev genom spegeln in i helvetet och har inte hittat ut. Rest is still unwritten, typ.

4. Hur frisk är du i nuläget? (fokuserar på det friska!)

Helt ärligt ur ärlighetens bitterhet. Jag är jävligt ofrisk. Fruktansvärt trampad i skiten faktiskt. Men en gnutta måste jag ju gått framåt, när jag ändå kan medge det, och skriva det såhär dessutom. Insikt kallar dom det visst.

5. Vad känner du inför gruppdynamiken som uppstår bland patienter på behandlingshem? Bra/dåliga erfarenheter?

Erfarenheten är dubbel. Jag har både varit i den effekten var en av oss gått fram och tagit en till portion och efter det drog vågen igång och alla blev pepp, men också den var en smygande tvångsmotion eller otänka ord och fusk för att inte tala om den lömska skitsnackande småflickan vaknat och ställt till det för stämningen. Bäst är att hålla sig till sig själv, men då får du skäll för isolering. Är du nyfiken och undrar varför, blir du bruden med taskig attityd och ett hot för hirrarkin. Typ ja, jag hatar dessa hem.

6. Har du tendens att bli triggad av andra med ätstörningar?

Senast för några år sen blev jag fortfarande det. Men nu tycker jag mer triggen är tragisk, lite been there done that way too many times bought the t-shirt twice. Men ändock kan jag inte släppa mitt egna. Och DET, min kära, är tragiskt.

7. Vad tycker du att man som 'ätstörd' har för ansvar gentemot andra 'ätstörda' när det kommer till vad man pratar om/gör inför varandra?

Wow! Jag tycker absolut att man måste ventilera sig, men att man också måste vara så otroligt noga med var och med vem. Och också som mottagare vara ärlig mot sig själv och tänka hårda nöten, typ "klarar jag verkligen att lyssna på det här?" Så klyschigt, men så är det. Men bilder- NEJ. Ingen får ut något utav att se eller visa bilder på skelett klädda i tunt skinn. Och ack, ändå händer det hela tiden. Och tyvärr är det så, speciellt med detta cyber, att innehållet når även dom som minst borde se det. Personligen skulle jag aldrig aldrig aldrig outa siffror eller "titta vad sinnessjukt sjuk jag är" bilder. Ger som sagt ingen något.

8. Vad vill du bli när du blir stor? ;)

Pensionär! Längtar efter att vara gumman med stålhättekängor och blommig hat. Shit, vad cool tant jag ska bli!!

9. Vad har du för relation till hallonlakritsskallar?

Dödlig. Nej, skämtåsido. Men jag vet inte, ingen särskilld antar jag. Min bror är tokig i dom, så dom försvinner snabbt om dom dyker upp här hemma.

10. Vad är du riktigt jävla hejdundrandes bra på?

P R E S T A T I O N S Å N G E S T F R Å G A . . . Jag hoppas att min kreativitet är något att hänga på väggen? NEJ! Men vänta!! Jag är extremt proffsig(läs:enligt mina smaklökar) med kryddorna!

11. Ålder?

Kroppsligt- 200 minst. Existensiellt- 19.

12. Vart bor du?/hur?

Stockholms skärgård i en röd villa med vita knutar i sällskap av min familj och två katter.

13. Viktigast i livet?

Det är en fråga om sinnesstämning. Ena stunden storleken av kroppen och dess siffror, andra konsten, tredje att hitta livet för att hitta viktigheten i den. Med andra ord är jag ganska rörig och har stor avsaknad av prioritering.

14. Favoritdjur?

Jag har inget favoritdjur. Älskar mest allt som jag tycker lägger sina ögon på mig och tror att jag kan kommunisera med varenda en. Läs noga att detta är min uppfattning, men har en vag känsla av att mina känslor är kyligt besvarade om alls...


15. Hur går det med skolan?

Eh...Pinsamt. Jag har varit sjukskriven hela tvåan och framtiden är oklar. Vet ingenting faktiskt. I ärligheten.

16. Dina tre närmsta vänner?

Pennan Peach Papper. Jag väljer att inte skriva mänskliga vänner då jag är livrädd för kyligt svar. Heartbroke-fobia.

17. Hur mår du nu?

Nu som i nu, väldigt ledsen av någon anledning jag är lite oklar över. Annars är livet ganska bottennappat för tillfället överlag. Tips på peppen mottages med öppna armar och en kyss.

 

There you go, dearest ones!!

Enjoya som ni behagar.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Okej :D Gillar bloggen välldigt mycket! :) Lust att kanske leka ihop någon skön design åt vår blogg? Kram // Mathilda ( Liampan ;) )

2012-04-16 @ 22:02:17
URL: http://rootjejerna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, vad härliga svar! Känns som jag känner dig lite bättre nu, gillar dig bättre också. :) krampuss

2012-04-17 @ 20:30:14
URL: http://kessen.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Sv: Åå, tack vad snällt! Vet inte riktigt när jag har några bra bilder, men det kommer fotas ganska snart. Så jag vet inte riktigt när de kommer, men hoppas det är okej? :) Kraam!

2012-04-17 @ 20:30:50
URL: http://rootjejerna.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Sv: ;)

2012-04-17 @ 20:53:10
URL: http://rootjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0