Och jag svarade:


1. Hur ser din vardag ut? Boende, plugg, behandling, jobb osv? 

Jag bor själv i en etta i hässelby. Jag skulle ha fortsatt plugga på teaterlinjen i höst, men tappat motivationen= slut på gymnasiet. Men jag drömmer om att eventuellt till nästa höst flytta till göteborg och börja plugga genus på kvinnofolkhögskolan. En liten morot! Jag går inte i någon behandling nu, har psykolog och läkarkontakt såklart, men ingen speciell behandling. Men jag har jobb!!Coolt som satan! Jobbar på ett katthem!


2. Vad är det häftigaste du varit med om? 

O shit. Jag tror att det kanske var när jag förlöste min häst. Finns mycket  häftiga händelser, men att ta fram ett liv åt mitt liv är svårt att toppa.


3. Vad har gjort dig mest arg (på vården/världen) under din tid som patient? 

Mååånga saker. Bla i vintras när jag hamnade i bråk med min ssk och hon berätttade en massa lögner till överläkaren och jag blev utslängd.Och omgångarna med LPT. Och allmänt korkade människor. Vården har genom alla år varit fruktansvärt förjävlig. Jätte besviken. Ett fåtal gånger har jag hittat någon som jag klickar med, men till slut har det också runnit ut.


4.Hur är du IRL? 


Jag är ganska intensiv, pratar jätte fort och frågar sällan saker, jag vill inte intervjua, jag vill höra berättelser. Sen kan jag göra en helomvändning och gråta, inte prata alls och sluta ta kontakt med ögonen. Men jag är nog ändå ganska snäll...tror jag.


5. Hur lång är du? (gissar 166cm!) 

Intressant!! Många tror att jag är typ 165. Faktum är att jag är hela 175 cm. 

6. Vad är din absolut största dröm? 

Jag vet inte. Jag vågar liksom inte drömma eller hoppas, så jag låter bli.

7. Vad längtar du mest till med att bli helt frisk? 

Jag längtar främst efter att alla människor runt mig ska sluta krypa ihop till ångestbomber så fort jag äter någon som dom tror är "förbjuden mat". Situationen är asjobbig. Jag mår bättre än på länge om någonsin, men ingen har riktigt hängt med och det är som att jag hela tiden påminns av min närhet att "såhär borde du betee dig för du är sjuk". 


Hur ser ditt liv ut om 10 år? 

Jag är väl 29 och börjar få 30årskris. Förhoppningsvis har jag pluggat klart och lever med katter och häst med en hygglig lön. Jag vet verkligen inte...


Vad skulle du bjuda på om du hade trerättersmiddag? 

Förrätt: Grönsaker och frukt med dipp (tzatsiki, hummus,salsa, guacamole olika gräddiga såser)

Huvudrätt: Någon smarrig grönsaksgryta med stenungsbaka doppbröd.

Efterrätt: Min egenuppfunna dubbla kladdkaka med nougat i mitten.

Hur kan du vara så otroligt vacker? 

Jag tänker såhär: TACK! Jag har svårt att se mig själv som vacker. Men jag kan åtminstone se på mig själv lite bättre idag. Jag kan möta flickan i spegel och säga "hej! Den tröjan passar bra till ditt hår" och gå ut med rakrygg. Men är jag vacker? Jag vet inte. En stil, men vacker, det låter som ett konstverk eller något en turist fotograferar. 

Jag skulle bra gärna vilja veta hur du mår just nu; alltså, var brutalt ärlig. för jag undrar verkligen. 
och funkar det för dig att bo själv (med maten och annat)?
 
Jag mår bra emellanåt. Jag kan ju inte sova(trots medicinering) Sover max 3 timmar om natten oregelbundet. Ofta, minst 1 gång per vecka, går jag 3 dagar utan minsta sömn. Det sparkar ofta igång ångest och orklöshet för något. Jag har ju mina gråtattacker och humörsvängar. Ena stunden vill jag bara vara själv, andra "kan jag inte leva utan...". Jag har mina fighter med mig själv, tänker lite för mycket och är lite för egocentrisk.
Nu när jag bor själv är det lättare att leva. Jag kan komma och gå hur jag vill, behöver inte vara rädd för att störa dom andra när dom sover och jag inte, kan äta massor av fin choklad och glass utan att alla andra blir nippriga.
Men...Ibland blir jag väldigt ensam. Då tar jag jackan och springer till närmaste väns famn eller ringer mamma och självömkar.
Men överlag trivs jag bättre med att bo själv.
 
Tack snälla för alla frågor och är det något annat någon undrar, SKRIV!
Hoppas jag någon gång kan bjuda sugna människor på min trerättser.
Puss typ och ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0