En medeltönts ångesthantering: hitta en omärkvärdiglista och blogga om den.

Bloggtorkan är ett faktum, jag är lite rörig men ska försöka tomrulla lite försöktsliv här.
Sooo.... Of we go med en lista!
 
Senaste:


Bok du läste:
 Hey Dolly av Amanda Svensson. Sen gick hjärnan i strejk igen. (Pst! Lättsamma bra boktips mottages!)

Personen du fick mail av: Mecenat tycker att jag (utan studentrabatt för jag måste uppmärksamma att mitt studentkort går ut imorgon) ska skicka rosor, nallar och choklad till min pappa.
Orsak: Oklar. Misstanke: Fars dag. Åtgärd: Papperskorg.

Personen du fick brev av: Pappa. Jag tänker inte räkna med dom jobbiga kuverten som ber mig om pengar och tillåtelser.

Personen du fick sms av: Mamma.

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Eh. Det var väl kanske en och en halv vecka sen.

Vad har du gjort idag: Vaknat på båten, disskuterat smartaste vägen mot hässelby via hornsgatan, svurit över långtradaren som tvingade oss till en svängom vi globen, irriterat mig på att jag fastnat i korsordet. Sen drog jag upp min packning till mitt bo, bokade ett möte och kläckte ett blogginlägg. To be continued.
 
Var det kul: Del 1(båt kors/ord/vägar): Nej. Del 2 (bloggkläckning/hemkomst): Mer av trevlighet.

Hur tidigt stiger du upp: När jag sovit: ca 4:00, ibland 8:00 när jag har sällskap. Sömnlös säger väl sitt.
 
Gillar du att slåss: Jag slåss med ord och stålhättor.

Vad ska du göra ikväll: Bädda, duscha, packa upp, boka tvättid, kolla på halv åtta hos mig (åh, ack denna vardagsrutin <3

Är du seriös: Ohja! Syns inte det? ah, nej juste, det gör det ju inte. Förlåt. NEJ!! Jag ska inte be om ursäkt! Förlåt!.... Nej men vad fan.... Vi börjar om: Jag är seriös. Typ.

Vad är du allergisk mot: Lakfuckingtos (oh,så hatad) och pollen.

Var har du ont: Vänd på frågan.
 
Ok, var har du inte ont: Vänster ögonbryn, fingernaglarna (utom höger tumnagel) och höger öra.

Använder du hårspray: Sällan. Luktar så jobbigt.

Kan du stå på händer: En stund! Faktiskt!
 
Favoritserie: Jag är asdålig på att följa serier. Inte för att dom är dåliga, utan för att jag är extremt rastlös och har svårt att kocentrera mig på tv och film.
 
Salt eller socker: Salt

Gillar du ketchup: Jo, ja, det gör jag nog, men bara felix (ja, jag vet- töntfaktor 1000...).

Är du glad nu: Nja, men ganska nöjd. Skönt att vara hemma.

Var du glad igår: Nej. Igår var en jobbig dag.

Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja, många.

Vad dansar du till: Nästan vadsomhelst beroende på sinnesstämning. Dock nolltolerans mot dansband.

Stockholm är: mitt hem

Göteborg är: mitt önskehem.

Kan du sjunga: bara när jag diskar. Jag låtsas bäst.

Mer värt än guld: Ord.

Spaghetti eller makaroner: = beslutsångest.

Ett land jag helst vill besöka: Sydamerika.

Ska bli skoj: Att jobba igen på tisdag. Koppelkärlek.

Ska inte bli skoj: att fortsätta bygga på en fungerande konverstion mellan mage och huvud. Fullkomligen inkompetenta och totalt befriade från handligskraft för en fungerande relation.

Sparar till: Ny dator.

Väntar på: Försäkringskassan och något mer som fortsätter vara diffust med åh ack så lockande. Har dock ingen aning om vad. och det är lite för läskigt.

Pålägg som gäller: Att välja ett pålägg och något att ha det på. Men alltså en finfin avocado är svårslaget. Med paprika och örtsalt.

Dagens dryck: Lite kolsyrat vatten och en kopp te.
 
Observera när på dygnet denna lista är gjord. 
 
Jag tänkte typ att jag skulle försöka fullfölja den här dagen, känns som en inte allt för omöjlig uppgift.
 
Men det här med bloggen...
 
Jag ska skärpa mig.
 

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0