Dag 6-Narkomanin...

Dag 1 - Närmare inblick i vem Saga är
Dag 2 - 3 tunga sanningar
Dag 3 - En modig vän
Dag 4 - En vändpunkt i livet
Dag 5 - Saga "Stalkar"
Dag 6 - Narkomani
Dag 7 - När jag var liten...
Dag 8 - Om jag var miljonär...
Dag 9 - 2 Saker jag aldrig gör om!
Dag 10 - Fotobomben

Alla är vi väl beroende av något... Alkohol, sex, smink, droger...Ja. Listan är lång.
Även jag har beroenden! Extrema beroenden...

Te - Kan inte, kan inte, kan inte leva utan, inte en endaste dag!! Jag blir hemsk!! Men jag är jävligt snobbig gällande saken... Grundregel nr 1: Inget Lipton! Fy fan!! Saft på påse! överhuvudtaget pås-te... BARA i nödfall! Grundregel nr 2: Temperaturen på vattnet och tiden teet drar. Jag är skit-petig! Jag har en termometer hemma när jag gör te som jag mäter med och tiden har jag stenkoll på. Olika för varje tesort! Grundregel nr 3: BARA TE! Inget socker, ingen mjölk, ingen honung, ingen citron- bara TE!! Get it? Vi går över till nästa..:)

Coca cola zero - Jätte larvigt, jag vet, precis samma sak som light, men det är mest av moraliska skäl jag väljer zero. Zero gjordes för att männen också skulle kunna dricka lightläsk utan att skämmas, men iochmed att jag inte är man och kan då inte protestera genom att dricka light, dricker jag zero istället. Kors och tvärs.

Mediciner- Det är en ofrivillig narkomani. Jag vill egentligen inte ta mediciner, men klarar mig inte utan det. Men det är en sten man får bära om man lekt med kroppen så illa att den inte funkar på ett normalt sätt.

Penna och papper - Jag har alltid, ALLTID penna och papper med mig. Antingen för att jag plötsligt får ett anfall å måste skriva, eller ett tecknar anfall.

Jag har nog fler o/medvetna narkomanier... Men det får vara bra såhär.

I nästa inlägg kommer det efterlängtade...När jag var liten.... 

-S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0