Restless sleep-hunter i morgontimma

Kan inte sov, har inte sovit, kommer inte somna.
Åter igen...

Eller ok, jag medger, jag slumrade från 01:00-03:00 när mamma och pappa fick larm och dörrarna small till ljudet av larmdosan. Hektiskt.
Nu smattrar regnet möt min halvmånsruta. Och även löven börjar släppa sitt grepp och färdas mot marken.
Jo, den är nog här. Den kommer nu. Kylan.

Jag grips alltid av en ångest när årstiderna byts. Jag har alltid någon jobbig upplevelse som påminner sig, som naglar och tuggar i nacken.
Men hösten är nog värst.
Dränkt i droger. Inlåst. Lagd i slangar. Frihetsberövad. Köld. Ständig köld.

Men jag försöker hålla huvudet över ytan iår. Inte falla av gungan.
Men tankarna på att pendla till skolan varje dag, plugga, träna, spela teater... Något säger mig att det kommer bli tufft.
Och frågan återstår.
Klarar jag det..?

Himlen är grå. Ljus, men grå.
Det regnar ganska ofta.
Som framtiden. Faktiskt precis som framtiden.

Grå, i en ljus nyans, ledsen, tung. Tårfylld.

Någon faller med regnet.

-S




Kommentarer
Postat av: janina

jag älskar dig saga! finns alltid här, tänker på dig jättemycket.

2011-08-10 @ 12:26:57
URL: http://janinaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0