Anno 2011. Del 1

Oj jösses. Hade glömt.
Vi ska visst byta år nu.

Kanske ska. Borde. Äh vad fan, vi kör en årssummering! 

2011

Januari
Gick i ettan, andra gången, andra terminen, på andra sidan stan. Livet med tankarna och äs var ett fucked up mess. Och min älskade Maja lämnade världen...



Februari
Fruktansvärt depprimerad. Allt var svart. Skolan blev lidande. Äs tog kraft av mörkret.



Mars
Jag fyllde 18. Jag vände upp och ner på allt. Var konstant förbannad och förtvivlad över något. Nu blev även akutresorna till sjukhuset vardagsmat igen. Kroppen ville inte vara med på banan mer.




April
Peach fyllde 7. Med henne var jag förressten ganska glad mest hela tiden, när vi inte tjafsade om diken. Men hur otroligt det än låter så spenderar jag inte 24 h om dagen i stallet. Slutarbetet för teatern började lida mot sitt slut och jag kände hur krafterna började försvinna.
Persikans födelsedagstårta. Delicious...
Hon förstod inte riktigt vitsen med tallriken...


Maj
Isen och halkan började släppa och jag var ute och sprang som tokig på vägarna och stigar i skogarna igen. Terminsredovisningar hit och dit. Nationella prov, som jag för övrigt tror att jag missade helt. Började sjukskrivas igen titt som tätt.
 Klippte ju förresten håret av mig igen i maj! Visst ja.


Juni
Slut på skolan. Sommarlov. Lite film/reklamjobb, ett kort sommarjobb. Åkte jag till finland på släktfest. Sen öste ätstörningen på som satan. Till slut orkade jag inte mer. Jag tog dom små vita. Många. För många. Med flit.
 Det blev sjukhus. 



Juli
På grund av mitt suicida impulsdrag blev det remiss till vuxenpsykriatrin, var jag sen kom att springa och dokumentera min ätstörda livsstil 1-2 ggr i veckan. Till slut bet jag väl, och ganska hårt, i det sura äpplet och lät skicka en remiss till SCÄ. Jag kallades dit, typ direkt, och fick förklarat för mig att läget var väldigt väldigt allvarligt. Men dom var beredda att göra en kompromiss. Jag fick en chans att prova en ny väg.
Typ så seriöst tog jag dom orden.


....Fortsättning följer i nästa inlägg.
  

Kommentarer
Postat av: Janina

älskade vän vad jag saknar dig!

2011-12-31 @ 09:16:36
URL: http://janinaw.blogg.se/
Postat av: Lisa

Saknar er båda så det gör ont ibland!

Kram

2011-12-31 @ 17:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0