Fladdermöss i natt-mössan

Att somna med fönstret öppet är inte att rekommendera...

Inatt vaknade jag kl 02:00 av att något dunsade på sängen. Jag flög hastigt upp och lika fort flög den oinbjudna gästen upp.
Mr Batman ville krypa i säng med mig....

Ivilket fall som helst flög denne fladdermus runt som en blå-dåre, krockade i väggar, nästan mitt huvud och fönster. Lilla jag greps av panik och gömde mig, självklart, under täcket. Därifrån fick jag precis tag i mobilen och kallade på min tålmodiga mor till undsättning.

 Dagen därpå pratade vi självklart om det, båda mindes nattens kalabalik. Men telefonerna hade inte registretat samtalen. Har aldrig hänt förr för någon av oss att telefonen inte registretat något samtal, även om samtalet bara varat i någa sekunder. Creepy...Som om det inte hänt..

Nu har jag förresten börjat jobba. Skönt att ha någon sorts rutin även när skolan är slut, även om sommarlov smakar gott. Men rutin och rutin...Som ni vet var jag ju väldigt dålig på att gå till skolan sista veckorna. Men jag mådde verkligen skit...

Nej, vet ni vad. Nu kallar plikten.

-S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0