Tusenvägs-vägskäls-valet med beslutsångest.

Jo, nog var det länge sen jag uppdaterade. Men jag har inte orkat.
Jag har varit glad. Sen trött. Sen glad igen. Sen ledsen. Sen jätte arg. Sen lite peppad igen.

Nu?
Ganska ok. Lite trött. Men efter allt städande i helgen, både i själ och rum, känns allt lite fräschare. Ljusare.
Mitt rum stannade i utveckling när jag var 13-14 år. Ungefär samtidigt som jag. 
Jag är fortfarande fast i en 13 årings kropp, reagerar likadant som en 13 åring. Trotsig och naiv.

Men nu är mitt rum röjt. Utvecklat. Ljust och luftigt. Skönt.
Jag känner mig liksom genast lite äldre, mognare. 

Men så har vi själen.  Jag är helt ut och in, upp och ner. Jag vet inte vart jag står, eller hur. Jag vet vad som väntar i slutet av alla vägar jag kan välja. Och jag vill inte gå någon av dom.
Men jag vill inte heller stå här. Still. Jag är rastlös och vill springa, utföra och vara duktig.
Jag vill vara en lycklig och duktig, älskad och respekterad.
Men jag har inte orken, energin eller kraften. Hur mycket jag än vill.

"Men vad fan, Saga, det är väl upp till dig själv att få den energin?!"
Jo, men...
"Sluta älta och analyser så jävla mycket! Här, ta en satsumas.."
Men...
"Saga..."

Tugga, svälj. Svälj stoltheten. Svälj den för att få den. Låt den nära dig. Och stå ut.

"..Nå..?"
Den var ganska god faktiskt...

Och jag känner stoltheten. Jag tog ett litet steg.

Men åt vilket håll?


 


Kommentarer
Postat av: Stina från Karlstad

Rätt håll! Satt och lyssnade på bleeding love när den gick på radion och tänkte på dig och din tolkning, vilken också är så rätt. För mig.

"They try to pull me away, but they don't know the truth". Det svåraste man kan göra är att ifrågasätta det man känner som starkast för, men som min samtalskontakt säger, det som känns fel är egentligen rätt. Jag tycker att du ska skriva upp en lista på grejer du vill göra som är viktiga i ditt liv. Peach, tedrickande, vänner, foto... fråga dig ibland om det du tänker/gör är en länk i kjedjan som är kopplad till allt det där som är KÄRLEK för dig. Om inte, fel håll.



Lots of love!

2011-10-03 @ 18:53:31
Postat av: Saga

Stina: Jo, problemet är väl att mycket av det jag vill, kan jag göra utan att vara frisk. Mina resonemang blir aldrig givande liksom. Jag vet inte vad jag vill, och då vill jag inte börja gå på en väg som jag sen skulle ångra. Barnsligt, men det är sanningen.

2011-10-04 @ 09:10:02
URL: http://skavsnigels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0