Låt det brinna.

Det finns en annan sida. Det finns någonting jag aldrig ser.
Men jag vill inte veta vad, för därifrån syns längtan mer.

Men om jag tar mig ifrån en sviken dröm och hit igen så kanske jag kan känna meningen med tystnaden.

Svalkar vinden? Värmer solen?
"Ser du något bakom molnen?"
Känner du lyckan genom sorgen?

Jag har inget mer än mina tankar.


Har fått lovord och mordord piska och morot ångest och oro som jag vore av stål och glas.

Borde gå men stannar kvar.
Jag har lovat och glömt. Förlåtit. Fördömt.

Försent för att ångra men tid nog att tänka om och leva med det.


Svalkar vinden?
Värmer solen?
Ser du något bakom molnen?
Känner du lyckan genom sorgen?

Jag har inget mer än mina tankar.

Jag saknar det som inte finns och sprider ut mig själv i vinden.
Bara du kan bära det som gör så ont i mina ögon.

Vi har något stort på gång, så länge ingen bryr sig om vilka höjder vi kan nå.
På vilken sida som vi står.

Så känner du lyckan genom sorgen?

Jag tror jag har något mer än mina tankar.

                                                                    -Den Svenska Björnstammen 

Kommentarer
Postat av: Bodypalace

=)

2012-01-13 @ 14:17:21
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0