Får mig falla. I kras. Håller samman. Kvar. Alltid du.

Berätta för mig om det är sant
Att din hud är doppad i honung.
På stan går ryktena, det hörs från taken
Att din hud är doppad i honung.

Alla nere på stan, de pratar om dig som en nyhet
Eller så är det som jag tror när jag går förbi.
Att de önskar att de vet vad jag vet

Om att befinna sig inuti en hemlighet, en hemlighet.


Jag vet varken in eller ut längre men jag såg den skarpa kurvan kring din mun.
Berätta för mig om det är sant
Att den har hämtats av sparvarna, förts hit över ängarna, godkänts av änglarna
Landat på dig.

Jag är ledsen att jag talar så här men när jag ser på dig: Höga Visan
Du är skön alltigenom, min älskade.
På dig finns alla fläckar och det här är det enda som plågar mig:

Helt och fullt kan du aldrig bli min
.

För aldrig kan jag, och aldrig ska jag träda in i ditt skinn.
Och det här är vad som äter mig:

Helt och hållet ska vi aldrig smälta ihop
.

Och det här är vad som äter mig:

Att din hud är doppad i honung.




Att din hud är doppad i honung.


Kommentarer
Postat av: Tilda

och du skriver så sjukt vackert!

2012-03-18 @ 16:59:49
URL: http://kugghjulspojke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0