Freedomfighter in my typewriter.

Pennan spinner på. Jag vässar den ofta. Jag tycker om att se de olika nyanserna som spetsens skärpa ger. Jag tittar upp på klockan. Min blick uppmärksammas av en skarpögd hök med paddrygg. 
 
- "Sätt igång och räkna nu, du har ju bara kladdat under dessa 30 minuter!"
 

Jag vässar igen. Tar sats. Tittar upp på klockan. Min blick uppmärksammas av en skarpögd hök med namnbricka.
 
- "Sätt igång och ät nu, du har ju bara kladdat under dessa 30 minuter!"
 

Jag vässar igen. Udden brister. Fastnar i vässaren.
 
Pennan kan inte vässas igen.
 
Skräcken biter sönder andra änden och pappren blir flygplan med bitar av ost som passagerare påväg mot nästa nacke och papperskorg. Sudden svävar som gäss på väg mot varmare breddgrader runt spisen. Tårar regnar ner i monsuner med omväxlande tö av mjölkdroppar, suddstoft och riskorn. Bönor faller som bomber på häftstiftsminorna som ligger som alligatorer under ytan och väntar på ett byte.
 
- "Jo rita kan hon allt, och en otroligt fantasi, men det där med mat(t)en..."
 

- "Och det här med utbrotten..."
 

FLY FÖR ERA LIV!! NU ÄR DET KRIG!! NER I SKYDDSRUMMEN!! 
 
- "...Det är som om hon aldrig lär sig...
  1+1 är alltid två."
 

Allt som hörs är flyglarmssirenerna.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Åå tack Saga, finns ingen kommentar som gör mig så glad som dina.
Vill veta hur du mår nu? Hur går allt med nya lägenheten och nya jobbet?
Hur går kämpandet mot friheten, du glömmer väll inte bort att kämpa. Man kan bli helt fri(sk), det är sant. Snälla ta dig ur detta nu, du är så himla mycket värd det.
Lovelovelove

Svar: Men då kan jag ju bara bekräfta att alla ord är från hjärtat.Jag mår inte helt ok. Kroppen är utsliten och all förståelse för det. Jobbet tar ju stryk av det, såklart, och det tar i sin tur psyket stryk av. Men jag brukar läsa din blogg (återigen från hjärtat) när jag behöver pepp. Att se hur din styrka och ditt liv utvecklar sig och får alltid en liten glimt och tro på att fan; Det finns en destination bakom vägskylten Frihet. Du är ascool. Kärlek!!
Saga

2012-09-06 @ 10:55:12
URL: http://akleian.blogg.se
Postat av: jessica

Vet inte om det var ditt syfte, men när jag läste det här slungades jag tillbaka till bord 3 på 51:an, med en ostskiveprydd god i kvadrat framför mig och en hovrande "tio-minuter-kvar"-närvaro flåsande i nacken. Bra gjort.

Svar: Åh. Exakt. Du såg den.
Saga

2012-09-22 @ 13:54:43
URL: http://kessen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0