NN.

Du var så lycklig när du fick ditt namn. Leende stolthet. Det är ju viktigt, ytterst viktigt, att alla vet, att alla ser namnet. Denna kombination av tecken som tillsammans skapar ett ord som i sin tur har en bestämd innebörd.
Ett namn.
En identitet. Ett beteendemönster ingen ifrågasätter. För det är så det står skrivet att namnets innehavare fungerar. Det är en forskning. Ingen behöver tvivla.
Döpt.
Identifierad.
Förevigt försonad och förstådd.
Tänk om du fick fel namn? För vad är ett namn, till slut. En spik i en jävla mur.
"Det är ett hål du inte kan ångra, min vän."
 
Fruktan  inom mina murar.
 
Jag har ett namn. En kombination av tecken som tillsammans skapar ett ord som i sin tur har en bestämd innebörd.
Ett namn.
En skam.
 
Jag fick en identitet. Ett beteendemönster ingen ifrågasätter. För det är så det står skrivet att namnets innehavare fungerar. Det är en forskning. Ingen behöver tvivla.
Döpt.
Identifierad.
Infekterad.
 

Såren pulserade ut mitt blod och feber flödade kvidande blödande fullkomligen förödande jag svor jag svor ditt namn en lögn dom sa fel! Det var dom hela tiden! En lögn! Jag ber förlåt mina val och ta min skuld och mitt namn. Låt mig födas om. 
 
"Det är ett hål du inte kan ångra, min vän."
 
Du kan inte bara börja om. Dom skrev det redan. Du kan inte bara slippa. Det står skrivet i namnet. Det är en forskning. Vi tvivlar inte.
 
Du var inte såhär förut. Du sa aldrig såhär förut. Du gjorde inte mig såhär illa förut.
 
"Jag vet att du har din fucking jävla diagnos och att du från och med igår inte längre kan sätta dig in i hur jag känner när du säger sådär men du gör mig så jävla illa och allt för ett jävla namn!"
 

Vi föds inte med namn.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: En flicka som är stark

Vad fint du skriver.

2013-09-08 @ 20:45:45
URL: http://enflickasomarstark.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0